Narzędzie do autoryzacji

Moje ID

Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług innego banku. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany

 

 

Czym jest mojeID?

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

 

 

Korzyści:

  • Łatwiejszy dostęp - Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
  • Bezpieczeństwo - Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
  • Użyteczność - Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne - W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

 

 

Zastosowanie:

  • Usługi publiczne - Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu). Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
  • e-Commerce - Potwierdzanie wieku klienta. Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
  • Energetyka - Rejestracja wniosku/formularza. Przedłużenie umowy. Dostęp do portalu klienta.
  • Medycyna - Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych. Zakup leków przez internet.
  • Media - Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo. Opłacanie abonamentu.
  • Ubezpieczenia - Sprzedaż polisy przez internet. Odnowienie polisy (Direct).

 

 

Przykłady zastosowania:

  • eBOK PGNIG - podpiszesz nową umowę o dostarczanie gazu
  • Medicover Polska - zyskasz dostęp do portalu pacjenta i aplikacji mobilnej
  • Diners Club Polska -  zawnioskujesz o wydanie karty płatniczej
  • PZU - zarejestrujesz się na platformie mojePZU, gdzie masz dostęp m.in. do dokumentacji medycznej w PZU Zdrowie
  • Nationale-Nederlanden - zyskasz dostęp do systemu n-serwis
  • Open Life Towarzystwa Ubezpieczeń Życie S.A. – uzyskasz dostęp do usług online
  • Totalizator Sportowy – potwierdzisz tożsamość i wiek w serwisie Total Casino
  • PKO Ubezpieczenia - uzyskasz wsparcie w procesie zgłaszania szkody.