Narzędzie do autoryzacji
Moje ID
Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług innego banku. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany
Czym jest mojeID?
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Korzyści:
- Łatwiejszy dostęp - Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
- Bezpieczeństwo - Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
- Użyteczność - Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
- Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne - W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
Zastosowanie:
- Usługi publiczne - Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu). Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
- e-Commerce - Potwierdzanie wieku klienta. Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
- Energetyka - Rejestracja wniosku/formularza. Przedłużenie umowy. Dostęp do portalu klienta.
- Medycyna - Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych. Zakup leków przez internet.
- Media - Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo. Opłacanie abonamentu.
- Ubezpieczenia - Sprzedaż polisy przez internet. Odnowienie polisy (Direct).
Przykłady zastosowania:
- eBOK PGNIG - podpiszesz nową umowę o dostarczanie gazu
- Medicover Polska - zyskasz dostęp do portalu pacjenta i aplikacji mobilnej
- Diners Club Polska - zawnioskujesz o wydanie karty płatniczej
- PZU - zarejestrujesz się na platformie mojePZU, gdzie masz dostęp m.in. do dokumentacji medycznej w PZU Zdrowie
- Nationale-Nederlanden - zyskasz dostęp do systemu n-serwis
- Open Life Towarzystwa Ubezpieczeń Życie S.A. – uzyskasz dostęp do usług online
- Totalizator Sportowy – potwierdzisz tożsamość i wiek w serwisie Total Casino
- PKO Ubezpieczenia - uzyskasz wsparcie w procesie zgłaszania szkody.